NYÁRI TÁBORAINK

Angol tábor

A nyelvi tábort 1-4. osztályosok számára hirdetjük meg. Célunk a gyermekek nyelvtanulás iránti motivációjának erősítése, amelyet a választott téma kreatív feldolgozásával minden esetben sikerült is.

Legutóbbi nyári szünetben a  délelőtti angol foglalkozások a “Five senses” (öt érzék) témakör köré épültek, míg a délutáni programok a kreatívkodás, túrázás, játék, illetve a vetélkedő voltak. A gyerekek játékosan gyakorolták a célnyelvet, bővült a szókincsük a rengeteg változatos feladat elvégzésével, játékkal és dallal.

Biciklis tábor

2022-es vándortáborunk a Balaton- felvidéket -egy kis Bakony, egy kis Balaton- célozta meg. Az északi parton elbűvölő dombvidéken bringázhattunk, ahonnan számtalanszor szép panorámával tárult elénk a Balaton. Bejártuk a különleges hangulatú Káli- medencét, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park tájait, a Keszthelyi-hegységet, és többször is fürödhettünk a tóban.

Ez a biciklis tábor egy nagyon jó lehetőség a gyerekeknek, hiszen gyönyörű helyeken járhatnak két keréken, izgalmas és felejthetetlen élményekkel gazdagodhatnak. A program célja: a sport és a természetjárás, valamint megtapasztaltani a gyerekekkel, hogy a bringázás élmény is lehet.

Gyógytesis tábor

Évek óta részt vesznek a lipóti iskolások is a gyógytesis táborokban. Idén Dunakilitin táboroztunk, de voltunk már a Bakonyban, Véneken, vagy Ásványrárón is.

A tábort színes programok jellemzik, melyek egy része mozgásos: túrák, versenyek, számháborúk, mezítlábas játékok, sorversenyek. A másik jellemzője pedig minden nap értékes tartalommal vendégek által tartott ismeretterjesztő előadást hallgatunk. Volt már nálunk csillagász, régész, természetvédelmi őr is, hogy csak néhányat emeljünk ki, de kézműveskedünk is, felderítjük a környéket túrákkal, meghallgatjuk, megajándékozzuk egymást.

A legfontosabb cél azonban, hogy ez az 5 nap egy életre szóló élmény legyen minden táborozónknak.

Minekamatek tábor

A 2021/2022-es tanévet követő nyári szünidőben, hagyományteremtő céllal, matematika felkészítő tábort hirdettünk leendő nyolcadik osztályos tanulóinknak.

Az egy héten át zajló délelőtti foglalkozások célja az volt, hogy kicsit kötetlenebb keretben elmélyítsük, begyakoroljuk a már megszerzett ismereteket a mértékegységváltás, a számokkal végzett műveletek, a négyszögekkel kapcsolatos tudnivalók és a statisztika, valószínűségszámítás témakörökben.

A Lipóti Orchidea Hotelban elfogyasztott ebéd után délutánra tartalmas kikapcsolódásban volt részük a táborozóknak: piknikeztünk, a Khuen-Héderváry kastély kertjében számháborúztunk, megmártóztunk a Lipóti Termálfürdő medencéiben, Mosonmagyaróváron sárkányhajóztunk. A hetet, egy szülőkkel közös tanévnyitó grillezős családi party zárta.

Hittantábor

1.-6. osztályig 50 fő vett részt a táborban Ásványrárón az IKSZT épületében. Minden évben más a kitűzött téma, és mindig annak megfelelően kirándulunk, barkácsolunk.

Ezen a nyáron: A SZENTEK KÖZTÜNK ÉLNEK

Az első napon a táborozók csapatokat alkottak, majd csapatnevet választottak a megadott szentek közül. Ehhez kapcsolódva fejdíszt készítettünk, varrtunk, levendula illatzsákot tömtünk, pólót festettünk. Az udvaron lehetőség volt focizni, bújócskázni, pingpongozni.

Pályázatból nyert pénzen több napon keresztül kirándultunk. Voltunk Győrben, ahol Szent László és Apor Vilmos életéről hallhattunk. A püspökvár tornyából megnézhettük a várost. Bakonybélben Szent Gellért tevékenységét és a bencés gazdálkodással ismerkedtünk. Mosonmagyaróváron a várat jártuk körül, valamint a mosoni illetve óvári templomot tekinthettük meg.

Meggyőződésem, hogy élményekkel gazdagodva tértek haza a gyerekek.

“ÉSZ A VÉSZBEN” hősképző tábor

A 6-10 éves korosztályt célozza meg, de nem ritkán 10-12 éves gyerekek is visszatérnek hozzánk.
A foglalkozások során:
-balesetvédelmi
-tűzvédelmi
-elsősegélynyújtási
-tájékozódási
-kutyavezetési
-állatvédelmi alapismereteket szerezhetnek a gyerekek.
A tábor célja, hogy fejlődjön az önmentési képességük, társaikra, barátaikra és majd hazatérve családtagjaikra is nagyobb figyelemmel legyenek. Megtanulhatják, mi a teendő, mik a megfelelő magatartási szabályok különböző vészhelyzetek esetén, valamint hogyan kell segítséget hívni.

Gólyatábor

Minden tanévben augusztus 20-a után három napon át leendő elsőseink, a kisgólyák „veszik birtokukba” az iskolát. Az osztályfőnök irányításával Ismerkednek egymással, az épülettel, annak közvetlen környezetével, a szokásokkal, vagyis készülnek az iskolás létre. Napi programjuk igazodik a tanítási nap rendszeréhez, hozzásegítve őket a zökkenőmentes évkezdéshez. A foglalkozásokat magyar és angol nyelven tartjuk, túlnyomó részben játékosan.